App NameKineMaster Pro
Size34.7MB
Latest Versionv4.16.5.18945
Last Update05 March 2021
CategoryVideo Editing
PlayStore Rating4.8
Download Hits489674

Penyuntingan video adalah salah satu keperluan penyuntingan yang lebih maju. Selalunya orang akan mengambil gambar atau gambar selfie dan kemudian menggunakan alat untuk menjadikannya lebih “dalam”. Tetapi apabila anda mahu melakukannya dengan video, sukar. Sebenarnya, ia masih boleh dilakukan tetapi hanya dengan video ringkas sekitar 20 saat dengan penapis yang ada sahaja. Untuk video yang lebih panjang, aplikasi yang lebih kuat semestinya diperlukan. KineMaster adalah pilihan yang sangat baik untuk amatur yang hanya ingin membuat video untuk bersenang-senang atau bahkan separa profesional boleh menggunakannya sebagai aplikasi pasca pengeluaran.

Penyunting video yang mudah dan hebat

Lebih daripada 50 juta muat turun di Google Play sebahagiannya membuktikan kebolehpercayaannya dalam komuniti pengguna. Sebab lain adalah kerana reka bentuk antara muka yang mesra pengguna. Sekiranya anda melihatnya, anda masih dapat mengenali profesionalisme dalam proses pemprosesan video, tetapi ia jelas. Parameter yang diperlukan ditunjukkan dengan jelas tepat di depan pengguna supaya mereka dapat belajar menggunakannya dengan cepat. Sebarang tetapan yang sukar digunakan disembunyikan. Hanya apabila anda memerlukannya, anda boleh membukanya dan menggunakannya. Tidak sesuai untuk profesional – mereka yang memahami hampir semua perkara tetapi sangat selesa untuk amatur.

ciri-ciri

Namun, dengan penilaian editor yang berpengalaman, “KineMaster” adalah antara aplikasi paling berharga setakat ini. Pertama, kita harus mempertimbangkan bahawa ia menyediakan ciri paling kuat untuk menyunting video di Android. Ini bermaksud semua intipati yang boleh dilakukan oleh aplikasi lain; ia dapat dilaksanakan dengan cepat. Video pelbagai lapisan, skema warna, sulih suara, penggabungan latar belakang, penyesuaian kelajuan, peralihan, sari kata, kesan khas … semuanya disatukan dengan rapi ke dalam tab.

Seperti kebanyakan alat penyuntingan, ia menyokong pelbagai lapisan bertindih untuk membuat video yang sempurna. Video asal akan ditambahkan pada kesan yang diinginkan pengguna, seperti gambar, pelekat, kesan khas, teks, dan tulisan tangan. Mereka akan membuat video lebih jelas berorientasikan dengan niat jurukamera.

Dengan video dengan pemandangan yang indah tetapi warna tidak sesuai, anda boleh menukar penapis warna dengan mudah di atas. Sama seperti foto, jika anda menambah warna yang tepat, ia akan menjadikannya lebih cantik. Sebagai contoh, hari perjalanan laut dengan warna keemasan akan jauh lebih sesuai daripada nada suram pada hari yang mendung. Kemudian tambahkan muzik, lakonan suara, dan kesan bunyi untuk menjadikannya hidup. Sekarang ini, kenangan indah telah dicipta dan pasti akan disimpan selama-lamanya di rangkaian sosial popular seperti Facebook, Instagram, Youtube, dan juga Tiktok.

Selain itu, KineMaster Pro dapat menyokong langkah-langkah seperti memotong dan menggabungkan video kecil. Kesan seperti gerakan perlahan dan mempercepat berguna untuk memberi penekanan yang menyeronokkan. Suara juga akan seimbang secara automatik, sangat berguna untuk pengguna. Akhirnya, setelah diproses, video yang diambil akan disokong sehingga 4K 2160p dengan 30fps. Semakin tinggi kualiti input, semakin baik hasilnya.

Click to rate this post!
[Total: 2 Average: 5]